Minden szezonban van olyan kedvencem, ami nélkül nem is jön el az adott évszak igazán, de annak elmúltával biz' én látni nem akarom! (Legutóbb az Erica kapcsán tettem erről említést.) Ilyen a Mikulásvirág is. Újabban a fehéret, pontosabban krémszínűt pártolom, de idén cakkos levelű bordóba ruháztam be.

Egyrészt nem professzionálisan vásároltam, másrész gazdaságosan, mert a Tescoban megvártam, míg százasokkal csökken az ára, és nem a kertészetek, faiskolák, virágboltok nemes példányaira vadásztam, mégis egy kis különlegességre tettem szert 12 cm-es cserépben 379 Ft-ért.

Nekem ez jó, én nem ületetem át, nem tartom meg, mert csak most decemberben villanyoz fel, de most nagyon!!!

Ja! A gyerekek ne nagyon fogdossák, a nedve mérgező, de őrült óvintézkedésre sincs szükség, várhatóan max. egy hasmars a gyilkolóereje.

Aki mégis megtartani készül, ne ijedjen meg, de szerzeménye hamarosan randomszerűen produkálja majd a négy évszak összes tünetét. Még színesen virító levelei egyszer csak potyogni kezdenek. Január-február környékén az őszjáték tök normális, ilyenkor újul meg. Ha már most potyog, az azért van mert épp nyaral, melege van, tegyük hűvösebb helyre! Ha nem száradt ki, csak megkopaszodott, akkor a pihenőidőszak után új, zöld (semmi érteleme!) hajtásokat hoz - és a tavasz uralkodik el rajta. Aztán ősszel virágozni kezd, meg beszínesedik, mert neki akkor van tél. Ééééérted?

Ha ez mind nem vette el a kedved, néhány évig nevelgesd, és próbáld meg ezt túlszárnyalni! :) Bár ez inkább egy igazi kertész-LEGO, nem sok, 650 cserép és egy állvány kell csak hozzá!

Fotók itt, itt, és itt

Címkék: mikulásvirág téli kedvenceim

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr343442230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása