Apróságok

 2012.03.19. 07:26

Mivel mindenki más füvezni akart itt Keszin, a fűszellőztető-gép kikölcsönzése elmaradt. Azért mégiscsak kölcsönöztem valamit Edittől, a permetezőjét. Olajos lemosó permetezést csináltam, bocccss. A kert méretét tekintve ez mintegy 13 és fél percig tartott, beleértve hogy átmentem, majd visszavittem a permetezőt. A gyümölcsök mellett a császárfára is fújtam, talán idén nem penderedik majd a levele.

Sok más dolog is történt. Egy apróság például, hogy beüzemeltem az árnyékliliomokat. Ez nagyjából annyit tesz, hogy a szárazon hagyott részeket eltávolítottam, kihúztam a gyomokat, a dézsákat pedig a végleges - legárnyékosabb helyre tettem, és megöntöztem őket. Volt tavaly egy ámokfutás a kert egy másik pontján, amikor kipróbálták a talajlakóságot, aztán újra dézsásokká váltak. Ki is akartam ásni egy babért, hogy majd annak a helyére költöznek, de végül babérmetszettem, és marad. Évről évre lenyűgüz, ahogy a kórók közül egyszercsak megjelennek a zöld hajtások. Még ráérnek, nem késtek le semmit, az egész kert ébredező hangulatban van. Szeretem..

Címkék: permet árnyékliliom

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr864324394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bozs 2012.03.19. 19:18:20

Az "olajos lemosó permetezés" mit jelent pontosan? Milyen anyagot használtál hozzá?

kreatívkertész 2012.03.19. 21:45:02

A biokontroll.hu-n találtam meg legjobban leírva, röviden, velősen:
"Az ún. olajos készítmények (növényi olaj, paraffinolaj, vazelinolaj) a rovar- és atkakártevők ellen a leggyakrabban alkalmazott lemosószerek. Tekintettel arra, hogy a kártevők többsége még a keményebb téli fagyokat is átvészeli, a telelő alakok ellen az olajos lemosás általánosan javasolt. Ölőhatásukat úgy fejtik ki, hogy vékony bevonatot képezve a kártevők áttelelő alakjain, megakadályozzák azok légzését. Hatásosak a pajzstetvek, levéltetvek tojásai, takácsatkák kifejlett egyedei és tojásai, körte-levélbolha ellen."
Ilyenek: Vektafid, Vegesol, Nevikén, stb.
Üdv
süti beállítások módosítása