Nagyon, de nagyon nyári illat és ízkompozíció egy grill-ebéd, vagy vacsi. A jó az, hogy teraszon is simán működik ez a fajta kinti konyha, mi legalábbis csináltuk! Áltathatjuk magunkat azzal, hogy minden egészséges is, ami így készül, de azért nem mindegy, tarja, vagy sovány csirkemell figyel a rácson, és hogy salátával, vagy két szelet kenyérrel fogyasztjuk el, a szószokról nem is beszélve. Ha nem alakunk megtartásán sopánkodunk, akkor is van min, a kidudorodó poci még javában feldolgoz odabent mikor szembesülünk a takarítanivalóval. Mert ez így még csupa ígéret...

de ami utána marad, lássuk be - gáz. A flakonos milliódolláros zsíroldók nálam nem szuperáltak bazijól, így töprenkedtem, kutakodtam, és íme a legjobbnak tűnő tipp.

Használat előtt a rácsokat be kell olajozni! Egyesével olajban tocsogó ujjakkal, vagy olajspray-jel ízlés szerint.

Használat után - nyilván már nem forrón - de még melegen!!! kell szappanos vízzel elmosni a rácsot. Jövő héttől így csinálom. Ti?

Kép

Címkék: takarítás grill kerti sütés

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr874528794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bozs 2012.05.21. 13:41:53

Én nem sikálom, hanem grilltálcán sütöm. Igaz, eddig még csak csirkemellel próbáltam, és lehet, hogy a marha, vagy sertés nem is sülne meg benne...
De a beolajozás biztosan jót tesz neki. Gondolom, nem ragad hozzá a hús.

Pierr Kardán 2012.05.21. 20:40:34

Elég sok éve grillezek rácson és az az igazság, hogy nekem semmilyen hókuszpókusz sem vált be a grillrács tisztán tartása érdekében. Lehet azt zsírozni, lehet olajozni, lehet citrommal bekenni (előtte és utána :-)), de a koksz mindig rátapad a rácsra.

Tárcsán is szoktam sütni, arra is mindig ráég a koksz :-((

kreatívkertész 2012.05.21. 21:19:22

Akkor újabb próba vár rám feleslegesen, és utána minden marad a régiben :D.

lipodresch 2012.05.23. 15:19:28

A mosószódásba vízbe áztatás mindent visz!

Anita... 2013.01.12. 11:24:53

Szia. Most találtam a blogod, és nagyon tetszik. Engedelmeddel linkelném az enyémbe is egyúttal. Amiért egyből ide kommentelek, az az, hogy megosszam az én trükköm. Mi rengeteget grillezünk. Utáltam sikálni, meg valahogy nem is akart lejönni. Na most a következőt csinálom. Ha kihűlt a rács, lopok a gyerekek homokozójából, elterítem bele teszem a rácsot, annyira, hogy ki sem látsszon, és adjad neki. :D A homok szinte újjá polírozza pár perc alatt. Utána fertőtlenítős vízben átmosom, utána pedig mosogatószerrel lemosom a fertőtlenítőt. :D Lehet, hogy több lépés, de tizenöt perc alatt kész.

kreatívkertész 2013.01.14. 13:16:39

@Anita...: Gyűlnek a jobbnál jobb ötletek! ;) Ha megjelölöd a forrást, persze, linkelj bátran!
süti beállítások módosítása