Annak idején volt belőle több is otthon, ő volt az egészségőr.

???

Azt tartotta a családi legenda, hogy jelzi a betegséget, vagyis ha baja lesz, elpusztul, akkor mi is fussunk dokihoz, mert bizony kell. Sajnos ez nálunk tényleg be is igazolódott, egy igen komoly és hosszan tartó betegségsorozat előtt megmurdelt az összes mkf...

Mindenesetre ne ezért szeressük, hanem mert vicces, nem kér sokat és mert a Kis Hercegben is szerepelt. :) Afrikai származására gondolva ne sötét pincehelységekben akarjuk felnevelni, a napsugarak szép hajtásokra serkentik, de azt azért ne akarjuk kivárni, amíg ekkorából

ekkorára nő... :D

Képek itt, itt, itt, itt és itt

 
 

Címkék: majomkenyérfa kertészkedés négy fal között

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr783742985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rubeus 2012.01.24. 18:10:07

Abban ne is reménykedjünk, hogy az első néhány képen látható "fás pozsga" nevű dísznövény az utolsó képen látható fává nő (az tényleg majomkenyérfa).

dávidzoli 2012.01.24. 18:13:03

@rubeus: Igen. Az első képeken Crassula van, ha nagyon le akarom fordítani, akkor kövérke. Semmi köze a majomkenyérfához (utolsó kép, Adansonia)

micsoda? 2012.01.24. 18:27:58

Nekem is van, és jó egészségnek örvend, tehát én is. Ezen ismeretek után figyelni fogok a jelzésére.

2012.01.24. 19:06:21

Nekem is van, nagyon szeretem, mókás növény, és nagyon jól bírja a strapát, nem gondoltam, hogy a viszonylag sötét lakásban az ablakban kibírja, de már duplája, mint mikor megérkezett nyár elején. Plusz látom ez ilyen növényes blog, úgyhogy kérdeznék egyet, van nekem egy cukorfenyőm (ha jól tudom, olyan, mint egy szabvány karácsonyi fenyő, csak kicsi), ami rosszul van, kezdenek barnulni a tűlevelei, és nem nagyon találtam a neten semmit a tartásáról, szóval ha valaki tudja, mit szeret (fény, sötét, vízmennyiség, hőmérséklet), akkor segítsen már, mert félek, hogy kinyiffan.

evacat 2012.01.24. 19:51:08

Kérdeznék én is.
Sok éve van nekem is pozsgafám.
Eddig ugyan majomfának hivtam, de remélem majd erre is hallgatni fog.
Egész nyáron kinn lakik az erkélyen, nagyon szeret ott, nő mintha húznám, ahogy jön az ősz bejön a lakásba.Pár nap után elkezdi hullatni a leveleit, rohamosan megy tönkre. Akkor kiköltöztetem a lépcsőházba, ott tökéletesen elvan, tavasszal újra megerősödik.
Igy aztán van nekem egy szép szobanövényem, csak sosem látom. Egyébként a lakás tele van növénnyel, mindenféle fajta jól érzi magát, csak ez az egy nem.
Van valami titka, hogy maradna meg benn?

KKKKKKKKK 2012.01.24. 19:59:08

@evacat: Fényhiány miatt hullik a levele. Szóval bent ablaknál legyen.

evacat 2012.01.24. 20:06:21

@KKKKKKKKK: köszönöm a gyors választ, a szoba legvilágosabb helyére tettem. Ennél már csak egy világosabb van, közvetlenül az ablak előtt, de ott van a radiátor alatta. Oda nem mertem pakolni, mert mindenütt azt olvastam, hogy télire hűvöset igényel. Vagy nem?

Lova 2012.01.24. 20:31:14

Csatlakozva az előttem szólókhoz, az azért az tényleg kemény amikor egy magát kertésznek nevező egyén összekeveri a majomfát a majomkenyérfával.
Ráadásul index címlapos lett.
Megérett ez a poszt egy komolyabb helyesbítő átírásra...

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2012.01.24. 21:18:56

Majomfa, Moneytree. Nekem van egy negyvenéves, földdel-cseréppel együtt 60kiló. Tavasztól-őszig a kertbe kiültetve. Hálás érte, mindig nagyon bujul ettől. És sok fiat hoz, azaz gyökereztethető ágacskát. Ami aztán jó ajándék barátoknak.

apanna 2012.01.24. 21:32:13

"Azt tartotta a családi legenda, hogy jelzi a betegséget, vagyis ha baja lesz, elpusztul, akkor mi is fussunk dokihoz, mert bizony kell. "

Lehet, hogy csak babona. Én azt hittem, hogy a gyerek miatt ment tönkre, lecsipegette az összes levelet. Valahogy rákattant, és minden nap adott neki egy keveset. Végül elfogyott a fa. Én meg beteg lettem..Hm....

nyubocs 2012.01.24. 22:27:46

Drága Posztíró!

Nincs azzal baj, ha hobbikertész vagy, de kissé félreviszed a jónépet!

Komolyan nem akarod kijavítani ezt az iszonyatos tárgyi tévedésed?

Amúgy a Crassula (majomfa vagy pozsgafa, bár utálom a magyar elnevezéseket) nyáron nem szereti a tűző napot, télen meg kéne neki a sok fény. Mivel ez utóbbit én nem tudom megadni neki, nálam a padláson van 5-10 fok között szárazon.

Adansonia-m (majomkenyérfám) még nincsen, most vetettem éppen.

Intizar 2012.01.24. 22:54:34

(@nyubocs: Khm, ez szerintem úgynevezett TRÉFA volt.)
Egyébként kérdezném: nekem is van "majomkenyérfám" (nem komolyból mondom ám, dr. Nyubocs, csak léhaságból, pfúj), de sose virágzott úgy, ahogy az egyik képen látható. Vajon mi hiányozhat neki? Fényhiánya nem lehet, hiszen ablakban van, mely igaz, hogy nyugati, de több száz méterre nincs ház, tehát telibe süti minden délutáni nap. Azt ő mind megkapja. És burjánzik derekasan, de - szégyen ide szégyen oda, bevallom - nem is tudtam, hogy tudna ilyet is. Mit tegyek?

Intizar 2012.01.24. 23:00:28

@Intizar: Ja, és nyáron le szoktam húzni a redőnyt. Még ez is kell a valósághoz.
@nyubocs: Igaz is, azt, hogy Adansonia-m, azt úgy írjuk magyarul, hogy Adansoniám. Persze, aki utálja a magyar elnevezéseket, az mondhatja úgy is, hogy my Adansonia. Úgy szebb lesz. Esetleg Adansonia mea.

nyubocs 2012.01.24. 23:04:29

@Intizar:

Lehet, hogy tréfa ?

Nem csak én nem értettem akkor ahogy elnézem. Hanem előttem még páran.

Ráadásul ezzel a téves elnevezéssel van tele a net.

nyubocs 2012.01.24. 23:14:47

@Intizar:

Miért pont engem találtál meg nem tudom.

Mielőtt még vérmagyarként nekem találsz ugrani, nem azzal van a bajom, hogy magyarul írjuk le egy növény nevét, hanem ha hülyeséget írunk. Van különbség!
Amúgy meg az Adansonia-m írásmód helyes, ezzel mellélőttél.
(akkor már adanzóniám :)))) )

Egyébként meg, mivel rövidnappalos virágzású, augusztustól ne öntözd októberig, aztán meg legyenek jobb körülményei. Ha még az éjszaka meg a nappal hőmérséklet-különbsége is bejön és a Hold állása is megfelelő, akkor számolhatsz virágra.

Intizar 2012.01.24. 23:35:56

@nyubocs: Sajnálom, de nem helyes. Olyan külföldi neveket, amelyeknek utolsó betűjét kimondjuk, nem kötőjellel toldalékolunk, hanem közvetlenül. Ennek megfelelően a kimondott utolsó betűt szükség esetén ékezettel is ellátjuk. Pl. Tosca - Toscával, Michelangelo - Michelangelót, F. Potente - F. Potentéé (mondjuk a melltartója, csak hogy némi pikantériát is lopjunk a témába). Ez a helyzet.
A blog írója szerintem tisztában van vele, hogy ez az izé nem majomkenyérfa, ámde valószínűleg föltételezi, hogy a magyar közönség nagy többsége is tisztában van vele. Az, hogy a "majomkenyérfa" lehetséges fává növekedésére céloz, szerintem körülbelül olyan komoly, minthogyha azt mondaná, hogy legyünk résen, amennyiben a "teknősbékánk" brekegni kezdene, avagy egy "cethal" kopoltyúkat akarna növeszteni.
Ha ez a képes beszéd kevés lett volna: szerintem blogíró és olvasói egyaránt tisztában vannak vele, hogy a népiesen majomkenyérfának nevezett növénykéjük semmilyen kapcsolatban nem áll azzal a bizonyos nagytermetű fával.
Vérmagyar nem vagyok, de a helyesírásra ugrok. Ezt nevezik nyelvtannácinak, ha már gyalázkódni óhajtunk.

Intizar 2012.01.24. 23:37:57

Nyaff, bennemaradt a hosszú ó. Beh kár.

Intizar 2012.01.24. 23:43:57

@nyubocs: Értse meg végre: nem "téves" elnevezés, hanem népies. A népet nem nagyon érdekli, hogy a tubarózsa nem rózsa és a sárgarigó nem rigó a növény- illetve állatrendszertan szerint.
A nép nem tudományosan gondolkodik. Odáig elmegy ebben az arcátlanságban, hogy pl. a kukoricát is képes törökbúzának nevezni. Hát hol török az? És mitől búza? De ha egyszer Törökország felől hajózták be valamikor, és szükség esetén helyettesíti a búzát, akkor az lesz belőle, és kész. A tudomány, az más kérdés. (Mellesleg szerintem a legtudatlanabb fölművelő is tisztában volt vele, hogy a "törökbúza" egészen más jószág, mint a közönséges búza, és tudta, hogy milyen gondozást kíván.)

nyubocs 2012.01.25. 00:07:17

@Intizar:

Ennek semmi köze a népiességhez! A törökbúza az törökbúza, tiszta sor!
De ha van is, akkor sem keverendő a "majomfa" és a "majomkenyérfa", mert itt még a népiesség szerint is két különböző növényről van szó.

Azt meg én mondom tapasztalatból, hogy rengetegen összekeverik a kettőt. Azaz a magyar nagyközönség többsége végképp nincs tisztában a különbséggel, hanem feltétel nélkül elhiszi amit olvas.

Gyalázkodni eszemben sincs, Te kezdtél el doktorozni engem.

A helyesírásra visszatérve:
Igazad van: Adansoniám!

De ha azt mondom, hogy Adansonia digitata-m, az már helyes :)))

Egyébként azért nem fogadom el mindig feltétel nélkül a magyar elnevezéseket, mert soxor teljesen különböző növényeket takar. Peldául az anyósnyelvet már 4 különböző növényre hallottam használni, olyanokra, amelyek nem is hasonlítanak egymásra, illetve nem is tartoznak egy nemzetségbe.

nyubocs 2012.01.25. 00:09:57

@Intizar:

Hogy ne csak pofázzak, hanem mutassak is valami :)
De ha már fa, azért a Crassula ovata-ból is lehet fát nevelni.

s805.photobucket.com/albums/yy335/jonaskragebaer/?action=view&current=IMG_1336-1.jpg

Intizar 2012.01.25. 00:15:32

@nyubocs: Már röstellem, de szerintem az is "Adansonia digitatám".

Intizar 2012.01.25. 00:16:59

@nyubocs: Ez a magyar "majomkenyérfából" lett? Azta...

Intizar 2012.01.25. 00:18:40

@Intizar: Mert a magyar bekebelezi a latint, mint a kacsa a nokedlit. Ezt nagyban előremozdítja egyfelől az, hogy a latin nemzeti nyelvünk volt sokáig, másfelől meg az, hogy nem ismer szóvégi néma betűket.

látjátok feleim szümtükkel 2012.01.25. 08:09:08

Ezt a ( végkép nem tudom minek nevezzem )növényt egy ismerősön télen fűtetlen, de fagymentes, és világos előszobában tartotta, szép nagy bokor volt, egyszer láttam virágba borulva. Nagyon szép volt. Az enyém több tíz éves, még soha nem virágzott, bár én fűtött előtérben tartom télen.

AnnaKarenina 2012.01.25. 08:32:31

@Intizar: Nemzeti nyelvnek nevezni a latint szerintem túlzás, én inkább azt mondanám, a hivatalosság (ügyintézés, anyakönyvezés, stb.) és misézés nyelve, hiszen a köznép csak magyarul beszélt.
A növény gyönyörű, a majomkenyérfán is jót nevettem. Szép is lenne, ha bárki nappalijában kinőne ez a fura fa.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2012.01.25. 08:36:43

Ekkora öngólt...
A fotón meg a "leírásban" a Crassula ovata, köznépi nevén a "majomfa" szerepel, ami egy közepes termetű pozsgás, és természetesen semmi köze a majomkenyérfához. Ha valakit érdekel, itt megtalálja normálisan leírva:
hu.wikipedia.org/wiki/Pozsgafa

KayaIbrahim 2012.01.25. 08:42:00

A vitát lezárom! A zsidók, komcsik, libsik tehetnek mindenről. Meg Orbán és a jobbik:)

manes 2012.01.25. 08:51:58

@rozsdapeti: A mienk is van legalább tiz éves de lehet,hogy 15 is..Nyáron kint télen bent van.Ilyenkor egy kicsit hullatja a leveleit de nem vészes. Csak az a egy baj,hogy iszonyú könnyen törnek az "ágacskái".

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2012.01.25. 08:58:03

@manes: Ha tudod kicsit hűvösebb, fényes helyen teleltetni nagyon-nagyon kevés vízzel, jobban érzi majd magát.
Az enyémek az idén télen is gyönyörűek, van pár szín- és levélváltozat belőle. Szerintem még levél sem hullott le róluk.

pro-tone 2012.01.25. 09:06:54

@shitgun: nem majomkenyérfa, hanem majomfa, ill. pozsga. levelei vizet tárolnak,(azért olyan nehéz) nem kell sok víz, télen még annyi sem. viz ne érje a leveleit. Tavasszal váltja a leveleit, ilyenkor ezüstszínüek és összepöndörödöttek lesznek, le kell szedni. Világos, napos helyen érzi jól magát, télen 10 fokon. Nálunk max magassága kb 1,5 m, nekem mindkettő ekkora. Szaporítani nagyon könnyü, amelyik kis ágacska leesik, egyszerűen be kell dugni a földbe.

2012.01.25. 09:10:30

@pro-tone: köszi, de én a cukorfenyő miatt aggódom:) Arra ötlet?

kreatívkertész 2012.01.25. 10:39:49

Köszi a sok hozzászólást, és igen, a pozsgafa és az IGAZI majomkenyérfa két különböző növény, de valahogy ez a mi köznyelvünkben nem jelenik meg.
süti beállítások módosítása