Apukám Világa - 1-es szint

 2012.04.11. 07:39

Az ígéretesen megmunkált földet azonnal fel kellett osztani! Sajnos egyik területnek sem lettem koronázott királynője, azonban spontántervezője mindenképp. Ezt az egészet nem kockáspapíroztam le - szégyen ide vagy oda. Mindig befolyásol ugyanis az aktuális növénykínálat, de éppúgy a kóbor gondolataim, amik hirtelenségükben zseniálisnak tűnnek. Szerencsére általában utólag is elégedett vagyok velük! Így alakulhatott, hogy ágyásszegélynek apró buxuspalántákat használtam, a veteményest pedig..., hajjjaj, de ne szaladjunk annyira előre!

Elsőként elhelyeztem a fókuszpontot. Egy átlagos kancsó, szemben a majdani várható ücsörgősarokkal. Egyben elválasztja a virágágyást és a veteményest, ráadásul még terveim vannak vele!

Aztán megemeltem, picurka dombot halmoztam alá a jobb látvány érdekében.

Bottal meghúztam az ágyás ívét, az ív mentén vájatot ástam, és kezdődhetett az ágyásszegély kiépítése! :)

Felálltam (nem könnyű ilyenkor, nem könnyű...) és gyönyörködő pillantásokat vetettem!

Az utolsó kép alján látható, hogy a kavicságyás szegélye kicsit megrogyott, kikorhadt a textil alól a fa. Persze, igaziból jó lenne kijavítani, de sokszor többe kerül a leves, mint a hús, így a szőnyeg alá söprés technikájával eltakartam. 

Ezután már csak a veteményest kellett körbekeríteni. Illeszkedve a zöld ágyásszegélyhez, nem építőanyagban gondolkodtam. A büdöske ráadásul igazi bio-riasztó jónéhány kártevő ellen! Megvannak tehát az alapok, egyre izgalmasabb az egész!

Címkék: veteményes ágyásszegély apukám világa

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr204381971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bartush 2012.04.11. 11:53:11

Egy ideje olvasom a blogodat. Ősszel új lakásba költöztünk és lett egy szép nagy teraszunk. Gondoltam, itt az idő és virágokat ültetek. Ötletek után keresve találtam a blogodra. Az erkélyes részeknél találtam is. Köszönöm! Hogy tervezed meg a kertet? Papírra felrajzolod mi hol legyen? Honnan szerzed be a palántákat?

kreatívkertész 2012.04.11. 14:38:58

@Bartush: Hááát ebből a szempontból nem lehetek az etalon. Hol így, hol úgy... Szakszerűen rajzolni kellene igen, de sokszor pont ez veszi el a kezdők kedvét, azt sem tudják mit és hova lehet, akkor meg mit rajzoljanak?! Sokat olvastam, sok tévéműsort néztem ilyen témában még a gazdag társasházi fullcsatornás kábeltévé időkben. :) A kedvencem a Kertész leszek, illetve a Mit ültet Matt? - sorozatok voltak. Növényeket sok helyről veszek, ahol járok és valamit találok, többnyire jön rögtön velem, de a törzshelyem meglepő módon nem egy kertészet, hanem az újpesti Baumax kertosztálya. Szerintem nagyon jó. Na de mi legyen a kerteddel? Tervezzük meg itt a blogon?! :D Nem vagyok kertész, nincs felhatalmazásom ilyesmire, csak úgy eljátszottam a gondolattal...
Üdv, Dóra

Bartush 2012.04.11. 15:57:00

@kreatívkertész: hát az intuitív módszer egyáltalán nem rossz, mondhatni én is sok mindent így csinálok.
Szóval a teraszon virágokat szeretnék, eddig 2színű petúniát szereztem be, elültettem, rendben, szép zöld, remélem, egyszer majd virágzik is. Sokan unalmasnak találhatják, én nagyon szeretem a szép nagy virágait. Van egy cserép levendulám. (Szobában a párkányon más fűszernövények.) A hétvégén meglátogatom a szüleimet és kapok tőluk egy láda elültetett medvehagymát.
Tudod miben segíthetnél? Szerinted érdemes kúszónövényt telepíteni teraszra? Szeretném kicsit "körbevenni" vele a terasz két szélét. Imádom a lila akácot, de nem kevés annak a föld amit egy erkélyen tartani lehet? A borostyán is szép, de az meg kúszik mint az őrült, no meg a lila akác látványosabb is. Semmi olyat nem lehet ültetni, ami kicsit is mérgező, pici gyerekünk van.

simsi01 2012.04.11. 20:05:45

Ez a kertrészlet máris jól néz ki, pedig még alig van benne zöld :-)) Ha elképzelem milyen szép lesz majd nyáron...

Erkélykertészet engem is érdekelne, én most koktélparadicsommal és csüngő eperrel fogok próbálkozni, hátha lesz belőlük valami.

kreatívkertész 2012.04.11. 21:40:47

@Bartush: A lila akác jó választás, ha locsolod bőségesen és időnként tápoldatozod, nem lehet kevés a dézsányi föld. Az egyik szomszésunkban is dézsában van, arról fut fel a pergolára. A lonc terebélyes, a borostyán és a trombitafolyondár mérgező alkatrészekkel bír, a jázmin és a futórózsa macerás lehet. Esetleg vadszőlő?
A petúniát IMÁDOM!!! Variálhatsz úgy is, hogy nem csak álló, hanem futó vezriót választasz, egész más a korlát dinamikája, dézsába még jöhet sok más is, tuja pl. ha a talaját savanyítod rendesen szép lehet. Építkezni is lehet. Földön cserép, kiszolgált ládán cserép, a falon futónövény.. húúú, érik egy terasz-poszt! :)
@simsi01: Köszönöm!!! Csüngő epret én is vettem az apuhoz, kíváncsi vagyok! A paradicsomot idén én is dézsába teszem, kipróbálom, milyen az. Hajrá nekünk!!!

Bartush 2012.04.11. 22:31:32

@simsi01: apukám teraszán nemcsak paradicsom de paprika is terem. Az újhagymát és fokhagymát már nem is mondom. Szerintem próbálkozz bátran.

Bartush 2012.04.11. 22:33:01

@kreatívkertész: Köszönöm a biztatást, akkor lila akác lesz. Petúniából elvileg futót vettem, kíváncsi leszek, mi lesz belőle.
Várom az erkélyes posztot. :-)

juhmeli 2012.04.12. 09:15:05

Nagyon látványos, tiszta vonalak. Nagyon felcsigáztál a továbbiakkal kapcsolatban. Hogy mi kerül a buxusok elé-mögé. Hmmmm. Meg a miniveteményesbe. Hmmmm.

kreatívkertész 2012.04.15. 14:17:19

@juhmeli: Én már tudom :), de a beszámoló lassan halad, hétfőn folyt. köv.
süti beállítások módosítása