A Föld napján szoros kapcsolatot ápoltam a földdel :). A szuperszép frédibéni-ágyásom talaja a már korábbi többszörös trágyázás ellenére a Góbi-sivatagra hajazott, talán ha jobban figyelek, még puputevét is láthattam volna vánszorogni itt a ház előtt...

Összeszedtem a gondosan kirakott köveket, és alaposan felástam az egészet. Majdnem egy teli zacskó (50 l-es) marhatrágyát forgattam bele, hát meg kell mondanom, nem látszik rajta. Mindegy, a mór megtette...

A kavics-sávok átrendezése amúgy is szükségessé vált, elbújt egy meglepetés árnyékliliom, ami a tavalyi mentőakció ellenére - gyökereiben legalábbis - itt maradt valahogy. Árnyékos az a szeglet, talán jó is lesz neki itt. Szóval ismételt kavicsrakás, egyengetés, gerelyézés és összetaposás után kezdődött az ültetés. Apu-féle boglárkából újítottam én is egyet, ő volt az első.

A faházban már növekedésnek indult kis magoncok tűzdelésével folytattam.

Aztán jött a magvetés. Gereblye (kis méretű ágyás még kisebb sávjában jól jött a gyerekszerszám!) hátoldalával vájatot csináltam, magban gyönyörködtem (ez itt épp a jégvirágé), sávba tettem, a kitúrt földet rásimogattam. Sóvirág helyett (nem vettem...) illatos ternyét vetettem lejárt magból. Bizakodó vagyok, az idei szarkaláb nem kelt ki, bezzeg a lejárt, az igen! A tervezett körömvirág helyére hasonlóképp került nyári viola mag.

Az ideiglenes fókuszpont egy késői készítésű hagymás dézsa. Így néz ki az egész, most jön a várakozás...

Címkék: magvetés virágmag fókuszpont árnyékliliom szuperszép virágágyás

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr694471783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bartush 2012.04.26. 16:44:16

Hogy ne kelljen kockás papír (remélem újrahasznosított volt): www.mein-schoener-garten.de/de/gartengestaltung/gartenplaner/

kreatívkertész 2012.04.27. 17:30:21

@Bartush: Sajnálom, konzervatív vagyok. Papírra jegyzetelek, oda tervezek. Pedig klasszak ezek a cuccok.. de az e-könyvet sem tudtam megszokni, csak az igazi papíros jó!
süti beállítások módosítása