Itt van az ősz, itt van újra...

 2011.09.02. 09:02

Ilyentájt már érdemes számot vetni kertünk hasznosságáról. Haszon lehet persze az esztétikus környezet is, ahogy hatnak ránk virágaink, ahogy megnyugtat a fűfélék susogása, ahogy árnyékot ad a nagy fa a forró nyárban. De ha vannak zöldségeink, gyümölcseink, az őszi szezon kezdetén egyértelműen elkap a betakarítási láz.

Fűszernövényekkel lehet pepecselni, leszedni a gyanúsan a tövön már nem beérőket és utóéretni az ablakban, befőttet, lekvárt főzni, és savanyúságot eltenni. Nekem ezek olyan nagyis dolgok voltak mind, ráadásul vidéki nagyis (nekem csak városi volt, jajj!). Anyu inkább a bolti termékekre szavazott, bár egyszer tett egy kísérletet, ami csak arra volt jó, hogy elhatározza, soha többet. Azért saját koviubink többször is volt, ezért meg kell dicsérjem!

Mikor tavaly fürtökben maradt zöld paradicsom a töveken, rém boldogan vetettem bele magam a savanyúság-készítésbe. Manapság ez már kimerülhet a zacskós eltevő fűszer kinyitásában, forralásában, ráöntésében. Én is ezt a módszert választottam, azzal hibázni nem lehet, így aztán hamar meg is voltam, és izgatottan vártam a kötelező két hetet.

Hát ha még ettetek sz*rt!

Az alapvető probléma egyébként szerintem, hogy eleve nem szeretem az ecetes paradicsomot, de elhatároztam, soha többet! És Anyu, találtam valamit, amiben hasonlítunk! :)

Szívből kívánom, hogy kerüljenek el Titeket a hasonló kaladok, és nézegessünk kedvcsináló képeket szüret előtt! Szép hétvégét!

Képek

Címkék: gyümölcs szüret paradicsom fűszernövények

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr923197119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása